Wiele osób sądzi, że system CRM potrzebny jest tylko w dużej firmie, co nie jest prawdą, może w przypadku gdy mamy tylko kilku pracowników do obsługi lub kilku klientów firma obejdzie się bez systemu CRM, ale w przypadku gdy klientów jest więcej będzie to trudne do ogarnięcia i tutaj sprawdzi się nabycie systemu.
Dodatkowo tego typu system, to nie tylko ułatwienie pracy ponieważ dostarcza nam narzędzia do pracy typu kalendarz czy zadania, ale pozwala się też skupić jak sama nazwa wskazuje na relacjach z kontrahentami.
Taki system pozwala usystematyzować wszystkie dane, nowi pracownicy będą się mogli szybciej wdrożyć i szybciej zacząć samodzielną pracę, a pracodawca jednym ruchem może wygenerować raporty, aby sprawdzić jak wyglądają aktywności jego handlowców, opłaty itp.
CRM to nie jest też narzędzie tylko dla handlowców, konsultantów i ich przełożonych z systemu mogą też z powodzeniem korzystać też osoby z działu promocji i marketingu, gdzie mają gotową bazę klientów wraz z danymi, typu adresy, maile, telefony, kontakty do konkretnych osób oraz zgodny na kontakt marketingowy.