Wdrożenie systemu CRM.

Wiele osób sądzie, że wdrożenie systemu CRM jest drogie i trwa bardzo długo, a nie jest to prawdą. Przede wszystkim najważniejsze to nie czekać, im szybciej wdrożymy system tym krótsze i tańsze będzie wdrożenie, największym problemem w tym procesie jest zazwyczaj przeniesienie obecnej bazy do nowego systemu oraz przystosowanie się do nowych standardów. Z tego też powodu im szybciej wdrożymy system tym mniej danych mamy do przeniesienia. Proste.

Często część danych da się zaimportować do nowego systemu, ale z doświadczenia możemy powiedzieć, że wszystkiego się nie da, sposoby na przechowywanie danych, mnogość formatów i nieustandaryzowanie, często powodują że część danych trzeba przenieść ręcznie, bo tak jest szybciej, łatwiej i taniej. Dodatkowym czynnikiem przedłużającym wdrożenie jest przeszkolenie pracowników i zaadaptowanie obecnej pracy do nowych realiów. Nie zdarzyło się jeszcze wśród naszych doświadczeń żeby przejście na system było w dłuższym czasie nieopłacalne dla naszych klientów i żeby ktoś po kliku latach powiedział, że „nie było warto”.

System CRM sprawdzi się w każdej firmie, to kiedy będzie niezbędny to tylko kwestia czasu, więc nie warto z tym zwlekać, im szybciej tym taniej.

Opublikowano w CRM

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *